Copyright 2014 - 2019 - SpecLab
biuro@speclab.com.pl
aktualizowano: 07.2019
Druga kategoria awarii problemy sprzętowe (hardware): prym wiodą te, które wynikają głównie z beztroski samych użytkowników. Jak wynika ze statystyk , najczęstszym problemem sprzętowym laptopów jest... mechaniczne uszkodzenie kabla zasilającego lub zasilacza. Na drugim miejscu uszkodzeń (18 proc.) znalazło się  coś niemal całkowicie niezależnego od użytkownika - awarie twardych dysków.
Badania statystyczne podają, że prawie jedna czwarta zgłoszonych przypadków dotyczy awarii zasilaczy. Są to zazwyczaj mechaniczne uszkodzenia wtyczek i kabli, choć zdarzają się także awarie układu elektronicznego. Niemal równie często przydarzają się awarie dysków twardych (co piąty przypadek) i układów chłodzenia (co szósty przypadek). Ponad 10% przypadków dotyczy uszkodzenia matryc w laptopach. Inne częste usterki to: uszkodzenia gniazd, połamanie zawiasów i obudowy, uszkodzenia klawiatur, napędów optycznych, taśm i przewodów sygnałowych .
Nasza oferta usługowa :   Klienci indywidualni i Firmy
Fakt 2: wybierz -  Zapobieganie awariom komputerów ?  czy naprawa po awarii ?

Użytkownicy komputerów nie wiedzą co robić po awarii i sami zmniejszają szanse na odzyskanie danych
Fakt 1: Czy wiesz że: Laptopy psują się dwadzieścia razy częściej niż samochody ! 
Firma SquareTrade zajmująca się sprzedażą i obsługą gwarancyjną sprzętu komputerowego przedstawiła raport dotyczący awaryjności laptopów, oparty na analizie 30 tys. sprzedanych urządzeń. Z raportu wynika, że aż jedna piąta (20%) laptopów psuje się w ciągu trzech lat od daty zakupu.
Niestety, cena laptopa nie idzie w parze z jakością, czyli drogi laptop nie oznacza automatycznie mniejszej awaryjności. Co prawda według raportu droższe laptopy psują się odrobinę rzadziej niż tańsze, ale różnica jest tak mała, że można ją pominąć. Klient spodziewa się, że drogi sprzęt będzie od tańszego obardziej niezawodny niż różnica 2.5%.
Pierwszą kategorię awarii stanowią problemy z oprogramowaniem. Ponieważ producenci sprzętu mają zazwyczaj podpisane umowy z twórcami aplikacji, do fabrycznie nowych komputerów dorzucają całe tony tzw.  crapware'u - niepotrzebnych programów, które obciążają system, a na dodatek są często zupełnie bezużyteczne - istnieją ich lepsze, darmowe odpowiedniki.  Crapware w połączeniu z masowo instalowanymi w systemie najnowszymi hitami sieci Torrent i innych usług wymiany plików daje gwarancję, że nawet całkiem wydajny komputer zacznie z czasem popadać w filozoficzną zadumę . Beztroska użytkowników zapominających o takim detalu jak usuwanie z systemu zbędnych aplikacji skutkuje telefonem do serwisu i fachowym przedstawieniem problemu: komputer działa za wolno (24 proc. zgłoszeń dotyczących software'u). Na drugim miejscu zwynikiem 17 proc. znajdują się wirusy.
Łatwo się domyślić, że wiele z wymienionych powyżej usterek nigdy by nie powstało, gdyby właściciele notebooków dbali o nie jak należy. Choć jakość wykonania komputerów przenośnych, nie zawsze jest taka, jak być powinna, to jednak w znacznej części przypadków wizyta w serwisie wynika z niedbalstwa lub niewiedzy użytkownika i zazwyczaj kosztuje niemało.

Kupując komputer - czy to stacjonarny, czy laptop - musimy być świadomi, że poza przyjemnością z jego użytkowania prędzej czy później pojawią się mniejsze lub większe problemy.
Komputer można porównać do samochodu. Trzeba o niego dbać i regularnie serwisować, ale i tak od czasu do czasu wizyta w serwisie (komputerowym bądź samochodowym) nas nie ominie. Warto zatem wiedzieć, co można zrobić, żeby wydłużyć czas bezwaryjnej pracy.
Na samym początku wyjaśnienie  - opisane tu czyszczenie laptopa dotyczy jego wnętrza a nie obudowy. Co prawda czysta obudowa notebooka nierzadko sprawia, że praca na nim jest przyjemniejsza, jednakże nie ma ona większego wpływu na jego działanie. Za to zanieczyszczenia wewnątrz komputera często powodują kłopoty w jego pracy. Najczęstszym niepożądanym gościem w komputerze jest kurz. Nie jest to dziwne, ponieważ kurz znajduje się praktycznie wszędzie tam gdzie ludzie - może go być tylko więcej lub mniej. Laptop podczas pracy zasysa powietrze potrzebne do chłodzenia nagrzewających się elementów: procesora, chipsetów, pamięci. Wraz z powietrzem do wnętrza laptopa dostaje się kurz. Część wylatuje, natomiast część osadza się na wewnętrznych podzespołach. Po pewnym czasie kurzu jest tak dużo, że utrudnia przepływ powietrza i przez to chłodzenie komputera. 
Fakt 3: Konserwacja bieżąca komputera - prosty sposób na uniknięcie kłopotów!!!

                    Czyszczenie laptopa - konieczność czy ekstrawagancja ???
Objawy nieprawidłowego działania systemu Windows, to: komunikaty o różnego rodzaju błędach lub niebieski ekran pojawiający się podczas normalnego korzystania z komputera i powodujący najczęściej restart komputera. Jednak najbardziej poważną postacią awarii systemu Windows jest brak uruchomienia systemu po uruchomieniu komputera.  W grupie przyczyn softwarowych za najczęstsze uważa się: zawirusowanie systemu, uszkodzenie struktury logicznej dysku twardego / partycji (system nie ładuje się), przeładowanie systemu różnym oprogramowaniem ładowanym podczas startu, duży stopień fragmentacji dysku twardego (nie dotyczy to dysków SSD). Problemy software'owe są z reguły przyczyną ogólnego spowolnienia systemu, dziwnego zachowywania (np. samoczynne uruchamianie nieznanych programów, zmiany stron startowych przeglądarek, brak dostępu do Internetu itp.). 
Fakt 4:  Konserwacja bieżąca systemu operacyjnego laptopa -   jest to najprostszy
               i najta
ńszy sposób na uniknięcie kłopotów!!! 
Oto przykładowe skutki braku bieżącej konserwacji komputera (te problemy możesz ominąć) :

Brak możliwości uruchomienia komputera, samoczynne restarty uniemożliwiające pracę na komputerze, wyłączanie się laptopa
Zawieszanie się komputera w czasie pracy, brak możliwości dostępu do programów / plików, uszkodzenie programów
Utrata danych a w szczególności plików, dokumentów, zdjęć, muzyki, ważnych danych, uszkodzenie danych powodujące brak odzysku
Brak połączenia z Internetem lub  zrywanie połączenia, brak dostępu do usług bankowości i zakupów, sieci społecznościowych, poczty
Końcowy wynik problemów systemu to uszkodzenie fizyczne podzespołów laptopa / komputera (często duży  koszt napraw)

                                   
  Ile dni chcesz być bez komputera i jakie koszty chcesz ponieść???
Fakt 5:  Fizyczne skutki braku bieżącej konserwacji systemu operacyjnego i laptopa
Fakt 6:  Proponowane rozwiązanie : stała , profesjonalna opieka nad komputerem /
               laptopem
(tabela powyżej)
Doradztwo i Opieka - nasz pomysł na obsługę Klienta
Program Opieki nad Komputerem - zapraszamy Klientów
Naprawa
  Serwis
  Doradztwo
  Opieka
  Komputery
  Laptopy
Tablety
Smartfony
Naprawa:     Serwis inny niż wszystkie
Usuwanie wszelkich awarii i uszkodzeń  sprzętowo/ programowo : komputery, laptopy,
tablety, monitory, smartfony, sprzęt komputerowy i peryferia
Wymiana matryc ekranu, płyt głównych, kart graficznych, klawiatur, pamięci RAM,
naprawa/wymiana układów BGA,
Wymiana dysków HDD, SSD
Naprawa/ wymiana / rekonstrukcja - obudowy, zawiasy
Przywracanie komputerów do życia po zalaniu
Odzyskiwanie systemów operacyjnych, danych komputerowych
Darmowa diagnoza on-line
Zajmiemy się sprzętem klienta tak, aby mógł jak najszybciej być sprawny do użytku.
Kompleksowy przegląd  komputerów i podzespołów
Czyszczenie i konserwacja (kurz i temperatura  zabija i niszczy sprzęt)
Optymalizacja i przyśpieszanie komputerów sprzętowo i programowo
Optymalizacja / konfiguracja systemu operacyjnego programowo/sprzętowo
Modernizacja i rozbudowa komputerów pod kątem sprzętowym i programowym
Aktualizacja:  system operacyjny, Bios, sterowniki, programy
Skanowanie/ odwirusowywanie sprzętu pod kątem : wirusy, ransomware  i inne zagrożenia 
Opieka informatyczna klienci indywidualni i Firmy
Serwis jako system działania - kontakt Klient-Firma - telefon, mail, FB, osobiście
Serwis :  Zapobiegaj zamiast naprawiać
Na podstawie analizy i wywiadu z klientem:  sprzęt/ konfiguracja/ oprogramowanie
Doradztwo w zakresie codziennego użytku sprzętu komputerowego
Doradztwo w zakresie optymalizacji sprzęt / oprogramowanie
Doradztwo w zakresie zabezpieczeń komputera - oprogramowanie antywirusowe,
ransomware i inne zagrożenia programowe
Dobór rozwiązań pod klienta w zakresie:
Modernizacja i rozbudowa sprzętu komputerowego
Zakup nowego sprzętu komputerowego oraz konfiguracja po zakupie
Przyśpieszanie i optymalizacja sprzętu komputerowego
Doradztwo w pełnym zakresie dla klientów indywidualnych oraz Firm
Comiesięczny biuletyn informacyjny
Doradztwo jako system działania Serwisu dla klientów indywidualnych i Firm
Doradztwo zgodne z wytycznymi RODO.
Doradztwo:  Rzetelna informacja pomaga unikać kłopotów
                      i problemów... Daje wymierne korzyści
Opieka:  Program opieki nad komputerem jako system działania
Bieżąca opieka informatyczna dla klientów indywidualnych i Firm
Na podstawie analizy i wywiadu z Klientem:
Harmonogram wizyt serwisowych w czasie
Harmonogram aktualizacji systemu operacyjnego, Biosu, sterowników
Harmonogram wykonywania kopii zapasowych systemu operacyjnego
Harmonogram aktualizacji zabezpieczeń i oprogramowania ochronnego
Harmonogram modernizacji i rozbudowy sprzętu komputerowego
Pomoc przy zakupie nowego sprzętu - konfiguracja po zakupie , opieka w czasie
Prowadzone na bieżąco dla Klientów:  informacje bieżące, akcje serwisowe, promocje, nowości,
Comiesięczny biuletyn informacyjny dla klientów
Bieżący kontakt z klientem w czasie jako system pracy - telefon, mail, FB, osobiście
Copyright 2014 - 2019 - SpecLab
biuro@speclab.com.pl
aktualizowano: 06.2019
Doradztwo i Opieka - jesteśmy na Facebooku - sprawdź...
kliknij w ikonę - sprawdź...
Jesteśmy na Facebooku - sprawdź...
Jesteśmy na Facebooku - sprawdź...
kliknij w ikonę - sprawdź...
Serwis inny niż wszystkie ...